
Aerodynamika předního blatníku F1
Aerodynamická analýza předního blatníku závodního automobilu Formule 1. Duben 2017 — Červenec 2017.
Úkol. Analýza aerodynamických vlastnosti předního blatníku závodního automobilu a výběr vhodnějšího profilu blatníku
Dostáváme od zákazníka původní geometrii závodního automobilu.
Foukáme proudem vzduchu 230 km/h.
Rozložení rychlosti.
Rozložení tlaku.
Směry proudění vzduchu.
Původní plochý profil předního blatníku
Varianta předního blatníku na základě profilu E420
Varianta předního blatníku na základě profilu CH10SM
Pro každou variantu vypočítáme aerodynamické charakteristiky, výsledky shrneme do jedné tabulky.
Původní profil | CH10-SM | E420 | |
Účinnost (zvedání/odolnost) Automobil | 0.853 | 0.980 | 1.010 |
Účinnost (zvedání/odolnost) Přední blatník | 4.466 | 7.867 | 7.077 |
Účinnost (zvedání/odolnost) Zadní blatník | 3.749 | 3.707 | 3.818 |
% zatížení po Z na přední nápravu (Aerobilance) | 37.9 | 62.7 | 64.4 |
% zatížení po Z na zadní nápravu (Aerobilance) | 62.1 | 37.3 | 35.6 |
Jak je patrné z tabulky v případě CH10-SM účinnost předního blatníku je nejvyšší.
Nicméně účinnost celé karoserie automobilu je vyšší v případě blatníku na základě profilu E420.